Rada prowadzi działania których celem jest identyfikacja i prognozowanie potrzeb kwalifikacyjno – zawodowych związanych z rozwojem sektora oraz dostosowanie systemu edukacji formalnej oraz pozaformalnej do potrzeb rynku pracy w sektorze.
Zachęcamy do lektury nowego, wrześniowego numeru miesięcznika „Rynek pracy, edukacja, kompetencje. Aktualne trendy i wyniki badań”, w którym prezentowane są syntetyczne informacje z rynku pracy oraz podsumowania najważniejszych publikacji i raportów z tego obszaru. Tym razem autorzy opracowania przyglądają się m.in. analizie opracowanej przez LinkedIn we współpracy z OECD Centre for Skills pt. „The Skills Signal in the EU. Unlocking Opportunity in a Changing Labor Market”. Wskazuje ona, że rynek pracy, jeśli nie chce tracić zdolnych pracowników, powinien odchodzić od tradycyjnego polegania na stopniach oraz formalnych tytułach i w większym stopniu zwracać uwagę na umiejętności.
Z perspektywy polskiego pracodawcy interesujący może być również opisywany w miesięczniku raport Polskiego Instytutu Ekonomicznego „Dlaczego Polacy się nie szkolą?” Raport opisuje m.in. bariery ograniczające uczestnictwo dorosłych Polaków w rozmaitych formach edukacji. Jak pisze PIE, w 2024 r. zaledwie 23,5 proc. polskich pracowników w wieku 25-64 lata kształciło się lub szkoliło (o 8,6 pkt proc. mniej od średniej w UE). Dlaczego? Przyczyną jest m.in. brak czasu, brak motywacji, a także często zbyt małe zaangażowanie pracodawców.
Publikacja „Rynek pracy, edukacja, kompetencje. Aktualne trendy i wyniki badań” dostępna jest na stronach PARP:
https://www.parp.gov.pl/component/publications/publication/rynek-pracy-edukacja-kompetencje-aktualne-trendy-i-wyniki-badan-wrzesien-2025
Zapraszamy do zapoznania się z pełnym Raportem "Rynek pracy" (PDF).
REALIZATOR PROJEKTU:
Krajowa Izba Gospodarcza
ul. Trębacka 4
00-074 Warszawa
NADZÓR PROJEKTU:
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
ul. Pańska 81/83
00-834 Warszawa
© 2025 Krajowa Izba Gospodarcza. Wszelkie prawa zastrzeżone.